A karácsonyfa

karácsonyfa

A csukasztrímereimben egyre kevesebb csillogó anyagot, un. flasht használok. Van, hogy semennyit, de általában keveset. Előfordulnak azonban olyan szituációk, mikor igenis jó egy csillogó-villogó sztrímer, amolyan igazi attraktor. Tipikus példa erre ha pl. nagyon zavaros, opálos a víz, amiben horgászunk, de olyankor is szokott működni, amikor a halak nagyon letargikusak, és nincsenek étvágyuknál. Érdekes, hogy ilyenkor inkább a kisebb méretű és élénk sztrímerek működnek-ha működnek. Persze ezek sem csodaszerek. Még erősen csukás vizekben is -sajnos gyakran- előfordul, hogy nem eszik, vagy csak én nem találom a kulcsot a zárhoz...

Most egy kizárólag csillógó anyagból készült, egyszerűen megköthető, és fogós sztrímert szeretnék bemutatni.

Hozzávalók:
- Nagyméretű, közepesen hosszú szárú sztrímerhorog (itt TMC 811S 3/0)
- csörgő (opcionális)
- bucktail (opcionális)
- sok flash (hends Holographic Hair, de jobb a Traun River Spectraflash Hair Multicolor, és természetesen bármilyen hasonló állagú anyag.
- epoxi szem (opcionális)

A kötés menete pedig a következő:

1. Az alapkötés után bekötöm az előre elkészített csörgőt. (a csörgőnél háromszor hosszabb mylar csövet vágunk, belehúzzuk a csörgőt és mindkét oldalát lekötjük, majd pillanatragasztóval is fixáljuk. Én az egészet át szoktam kenni, hogy tartósabb legyen) Majd alulra egy kis adag bucktailt. Ez fogja megakadályozni, hogy a szálak a dobások során visszatekeredjenek a horogszárra.

Kb. 20 cm hosszú, viszonylag sok flasht levágunk (nem tudom mennyi az a "viszonylag sok" én érzésre szoktam mérni, de kb. egy fél ceruzányi.
2/3-1/3 arányban bekötjük a horog szárára úgy, hogy a hosszabbik fele legyen hátrafelé és forgassuk körbe, hogy ne csak felül legyen, hanem körbevegye a horogszárat. Lekötjük és pillanantragasztóval is fixáljuk. Visszahajtjuk a rövidebbik felét és azt is lekötjük, ragasszuk (a visszahajtásnál ügyeljünk arra, hogy ezek a szálak is körkörösen kerüljenek a horogszárra.)

Most következik a test kialakítása. Készíthetünk dubbing loopot és abba rakjuk az anyagot, de egyszerűbb (persze, ha van) egy dubbing brush készítővel dolgozni.
Ugyanebből a flash anyagból háromféle hosszúságot vágunk, nagyjából azonos mennyiséget. Én 5, 7 és 10 cm-es szálakat vágtam. Variálhatjuk is a színeket, én ugyanazt használtam.

Feltekerjük az anyagot,  majd egy dubbingtűvel kihúzzuk a szálakat és elrendezzük kissé. Ha jól csináltuk, egy kúpos kefét kapunk.

Az elkészült kefét a hosszabb szálaknál bekötjük hátra, majd óvatosan elkezdjük előrefelé feltekerni úgy, hogy a már feltekert szálakat folyamatosan simítsuk hátrafelé.

Levágjuk a felesleget, kialakítunk egy kis fejet, elkötjük , lakkozzuk és elkészült a sztrímer.
Természetesen tehetünk bokorugrót, ragaszthatunk szemet is.

Lehet, hogy nincs igazam, de úgy tapasztaltam, hogy a légykötéshez forgalamzott anyagok bár drágábbak ugyan, de erősebbek, strapabíróbbak a karácsonyi dekorációs anyyagoknál. Ettől függetlenül, mivel sajnos ez a légy elég sérülékeny, pár csuka könnyen le tudja rendezni, használhatunk jóval olcsóbb karácsonyi dekorációt is az elkészítés során.

Jó szórakozást, és sok csukát kívánok.